tisdag

Kroatienresan dag 2; Zadar och havsorgeln

God kväll.

Bloggandet lider då förkylningen fortfarande sitter i. Jag gör inget och är trött. Men nu kommer det om dag 2 i Kroatien,

Kroatien dag2. Lördag. Besök till Zadar.

Efter frukosten for vi till Zadar för att gå på stan lite och besöka havsorgeln. Det var riktigt härligt väder och varmt, och Zadar är en riktigt fin stad. Vi gick efter en gågata där det såldes lite allt möjligt. Dock var en anteckningsbok det enda jag köpte, något annat hittade jag inte. Vi for ner mot havet istället för att lyssna på Zadar havsorgel, en undervattensorgel som spelade när det vågade och vattnet kom in i den. Lite cool var den nog, men inte så gammal som vi trodde den var, blev färdig 2005. Vi satt bra länge på orgeln och lyssnade, före vi sökte reda på ett matställe. Det vi hittade först och som lät bäst var en pizzeria som också hade pasta. Jag tog en pizza med vitlök, dock minns jag inte namnet på den, och fan va den var god! Tog en stund innan vi fick betala så det blev lite bråttom tillbaka till bussen. Väl tillbaka på turistområdet for vi raka vägen till stranden och simmade. Det var riktigt härligt och vädret var underbart. Efter middagen sen så tog vi det bara lugnt och var och handlade lite gott från den lilla butiken på området.

Nå, dag 3 kommer imorgon, jag hade tänkt skriva det ikväll också men det är som en gröt i hjärnan så detta räcker för ikväll. Nu ska jag se om min katt vill in än. Sen blir det Go'natt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar