lördag

Håller jag på att bli knäpp? Ibland förstår jag mig inte på mig själv

Hej.

Bloggningen har verkligen inte gått bra alls idag. Har haft en konstig känsla i kroppen hela dagen. Har skakat, haft hög puls och svettats utan att ha varmt. Ush, riktigt obehagligt! Yr var jag också i början av dagen, så spenderade förmiddagen och en del av eftermiddagen i sängen. Nå, har varit till jeppis idag och handlat saltsten och en ny grep till skaftet. Så hopperligen håller den nu ett tag.

 Sen vi kom hem har den obehagliga känslan suttit i. Och till slut blev det en panikattack. Skakade, svettades och kunde inte vara stilla. Går inte att beskriva den obehagliga känslan, känns nästan som om jag är påväg att få en hjärtinfarkt. Nu igen går pulsen på högvarv och jag skakar fortfarande. Och vet inte varifrån det kommer nu plötsligt! Har mått bättre den senaste tiden. Men förstås har jag inte varit i skick att vara i stallet så tankarna har börjat snurra igen. Ush, när ska det ge sig? Jag fattar inte...
 Och just nu har de negativa tankarna åter igen börjat smyga sig på. Tankar som "Jag borde ha fortsatt vara mig själv" "Varför är jag såhär?" "Jag ångrar allt"" m.m...

Det som skrämmer mig mest är att jag börjar dra mig undan och isolera mig. Jag vill inte bli sån. Det är inte för att jag tycker det är jobbigt att umgås med vänner eller att jag inte vill vara med dem, för det vill jag, men det är som om min hjärna säger till mig "Förstör inte för flera nu, bäst du håller dig på avstånd" och jag vet inte varför! Kanske håller jag på att bli knäpp? Och jag vet inte vem jag är. Jag känner inte igen mig själv. Och varför återkommer dessa negativa känslor nu igen? Det har inte hänt något nytt på senaste tiden som jag kommer på skulle påverka mig? Jag fattar noll. Jag blir nästan rädd för mig själv. Var är den riktiga jag?

Bara att försöka ta mig upp igen. Ska försöka hitta annat att koncentrera mig på imorgon, och försöka samla krafter och klättra tillbaka upp. Jag ska försöka.
































Dagsfärsk selfie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar