söndag

Kroatienresan del2, bilder

God söndagskväll!

Äntligen börjar det kännas som om förkylningen börjar ge med sig. Har faktiskt ridit idag en kort stund, tog några språng över ett lågt hinder. Min syrra och hennes pojkvän red Cadi också, och hon skötte sig superbra och bra gick det.

Ska också dela med mig av mera bilder från Kroatien och berätta lite om första dagen. Jag fick fara med orkestern dit då det fanns lediga platser i bussen. Är glad att jag for, fick kopplat bort ångesten riktigt bra då det var en helt ny miljö. Vi for med buss ner till Helsingfors en halv 6-tiden på torsdagskvällen. Sov över på ett vandrarhem vid flygfältet. Eller jag sov inget alls, och natten före hade jag sovit 4h bara, så var lite trött. Flyget for 9 mot Kroatien och det tog lite under 3h. Var faktiskt kul att flyga igen, sist var ju 2010. Framme så väntade en buss som tog oss från Split till Zaton. En bussresa på ca. 2h. Varmt var det också och otroligt vackert landskap. Framme vid Zaton holiday resort så fick vi nyckeln till våra små stugor och installerade oss. AC hade vi också, och kan säga att det var skönt. I stugorna fanns 2 sovrum, 2WC:n och dushar och sen vardagsrum/kök. Riktigt rymliga fast de små. var Området var väldigt stort och vi hade 1km att gå till stranden. Första kvällen var vi och tog ett dopp i havet och skönt var det. Härligt blått vatten. Sedan ingick frukost och middag i vårt pris och mycket gott fanns det att välja på. Vi hade också 1km till matstället som vi åt på. Senare på kvällen gick vi ner till stranden och där var det så otroligt vackert med solnedgången över havet. For och sova sen efter det och kan säga att jag sov väldigt bra den natten. Imorgon kommer det om dag 2 och 3. Bilderna är slumpmässigt utvalda och en blandning från alla dagarna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar